17 Ekim 2013 Perşembe

Gravity: Uzayda Yuvarlanırken

Bir uzay filmi

Şimdi olay bir kere uzayda geçiyor. Adı Gravity, izledik, gitme iştahınızı artıracak bir şeyler yazmak gerektiğini düşündük.

Film hakkında spoiler verecek değilim. Bahsedeceğimiz filmde 2 tane, 1 tanesi de opsiyonel olmak üzere sadece 3 adet oyuncu var. "Yani öyle yıldızlar geçidi falan da değil" diyecek oldum, yıldız da çok var. Malum uzay filmi. George Clooney ve Sandra Bullock filmde görüp görebileceğimiz tek yeryüzlü* kardeşlerimiz. Oyunculukları çok göz önüne çıkmasa da eleştirecek halimiz yok. Ekmeklerini bundan kazanıyorlar, hakkını da veriyorlar. 

Filmin ilginç yanı böylesine bir uzay filminin bilim kurgu olmaması. Tamamen olası durumlar üzerine işleyen bir hikaye. Hani bugünden sonraya teknolojiyle katmanlanarak bir bakış açısıyla çekilmiş bir film değil. Belki düşünenler olmuştur yer çekimini ne denli kanıksadığımızı, sözüm size bu filmi sinemada izleyin. Yönetmen Alfonso Cuaron çok başarılı olduğunu benim gibi sinema erbabı olmayan birine dahi çok net anlatmış. Yani diyor ki: "Bu benim ustalık eserim". Sizin de başınızın dönmesine filme katılmanıza yardımcı olmak için elinden geleni yapmış. 


Görsel açıdan film tümüyle deneyimleme üzerine kurulu. Zaten 3D efektlerle karşılaştığımda zevkten dört köşe oldum ben. Siz de olursunuz. Diyeceğim o ki, 3D olayını da bu denli verimli kullanan bir filme rastlamamıştım, malum bir tip yapıtların öncüsü Avatar ile kıyaslarsak yeni bir çağın başlangıcı gibi. İşte deneyimleme dedik; uzay sessizliği, sonsuzluğu ve karanlığı gibi belli başlı olguları filmde yaşamanız mümkün ancak sinema ortamı olması gerek. Aksi takdirde sonunda "Bu nasıl filmdi ya!!!111"  dediğiniz bir film izlemiş olursunuz. Ben de burada yalancı durumuna düşerim, hiç böyle şeyler de yaşayalım istemem doğrusu. 

Bir filmi iki defa izlemek zordur bazı insanlar için fakat bu film bir belgesel veya bir yolculuk olarak değerlendirildiğinde oldukça haz verici bir yapıt. Balık burcu olanlar varsa, duygusallığında etkisiyle, kendilerini karakterlerle bütünleştirip bu deneyimleme durumunu daha yüksek frekanslarda yaşayabilirler. Bir de, kendi gözlüğünüzü götürün bir de ona para vermeyin derim ben.

* Yeryüzlü: Ankaragüçlü, Zeytinburunlu gibi kullanılır.
Share This
Subscribe Here

0 yorum:

 
Avaz Avaz Dergisi

izliyorlardı

Avaz Avaz Copyright © 2011 BeMagazine Blogger Template is Designed by Blogger Template
In Collaboration with fifa