2 Ağustos 2009 Pazar

sun.day.sky'daydık!


Avaz Avaz ekibi festivallerde. 



show.how ekibi tarafından düzenlenen sun.day.sky'ın ilk günü sona erdi. İkinci gününe aramızdan kimse gitmeyeceği için şimdiden festival hakkındaki görüşlerimizi yazabiliriz sanırım.

  • Avaz Avaz ekibi adına festivali ben işgal ettim, biraz da geç işgal ettim açıkçası, saat 6 gibi giriş yapmıştım alana.

  • Festivalin umulandan çok daha az ilgi çekmesi açıkçası beni şaşırttı biraz. Belki insanların festival yorgunluğundan, belki de grubun ilgilerini pek çekmemiş olmasından ötürü az denebilecek sayıda insan vardı festivalde. Konsept insanların ilgisini yeterince çekemedi mi, yoksa tanıtım iyi yapılamadı mı; açıkçası bilemiyorum şu anda.

  • Kapsamı biraz geniş bir kitle vardı bu arada festivalde, ben ağırlıklı olarak Bilgi Üniversitesi'nden insanlar olur diye tahmin ediyordum; ancak arkadaşlarımın dediğine göre çoğunluğu onlar oluşturmuyormuş. Bu güzel.

  • Şuna takıldım biraz: "İstanbul'un kent-kullanıcıları için festival". Hedef kitle tanımını biraz açmak gerekiyor gibi, çünkü kent-kullanıcıları derken "ağırlıklı olarak özel sektörde çalışan, eğlence sektörünü takip eden orta yaşlı profesyoneller" ile "gündemi ve kültürel aktiviteleri takip eden üniversite öğrencileri" nini karışımından bahsediyorsak, bu festivalin orta yaşlı profesyonellere ulaşabildiğini söylemek biraz zor olacak. Bence bu iki hedef kitle de günümüz etkinliklerinin odağında yer alması gereken kitleler; ama"kendini genç hissedenler" den biraz daha fazla görmek gerekirdi bence.
  • One Love'a kıyasla çok daha az alan kullanılıyordu festival için; ama bence iyi de planlandığı için ne bir şey bulmakta sıkıntı çektik, ne de birbirimizin içine girdik alanda; o açıdan da başarılıydı festival.
  • Aslında ilginç bir havası vardı festivalin, çünkü sabahından akşamına bütün etkinlikleri bir araya getirip baktığınızda kapsamlı bir üniversite festivalinden farksızdı sun.day.sky. Bu kötü bir şey değil elbette; çünkü amatör havayla profesyonel iş çıkartmak muhtemelen pek çok insanın hayalidir.
  • Bunu biraz açayım: Bir alan düşünün, çayır çimen bu alanın bir kenarında bira yiyecek falan satılıyor, diğer tarafında standlar açılmış, plaklar gözlükler satılıyor; diğer tarafta joggling falan yapılıyor, insanlar çimlere oturmuş muhabbet ediyor. Alan da biraz ufak olduğu için bunların çoğunu da gözlemleme şansına sahipsiniz, kitle de üniversite öğrencisi kitlesi, sahne de ufak bir sahne, konserden sonra da film gösterimi yapılıyor. Bir üniversite festivalini gerçekleştirmek için gerekli çoğu kriteri yerine getirdik sanırım.
  • Portecho oldukça iyiydi. Sahneye bu sefer 2 kişi çıktılar, çoğu şeyi Cuylan'ın Apple'ı halletti; haliyle de onlara seyirciyle etkileşime girmek ve rahat rahat takılmak için bolca zaman kaldı. Artık sahne duruşu iyice oturmuş, ne yaptığını ve nasıl yapacağını iyi bilen bir grupla karşı karşıyayız diyebilirim.
  • Yine de, seyirci için sahnede kimin olduğu pek de önemli değil gibiydi. O an için, o alkol seviyesinde takılan insanlara, yüksek tempolu elektronik müzik yapan kimi getirseniz kabul edecek gibiydiler. Çok aşırı kalabalık değildi sahne önü; ama orada durup da dans etmeyen insan yoktu sanırım
  • Alkol demişken, içeri girerken kontrol yapmamaları, sağda solda bolca 50'lik Efes kutusu görmemizi sağladı, bira fiyatları 7 TL civarında olmasına rağmen pek de maddi sıkıntı çekmedik özetle.
  • DJ çadırında adam akıllı sadece bir kişiyi dinleyebildim; açıkçası nu-jazz dan oldukça uzaktı diyebilirim, pek beğenemedim. Öte yandan Otto ya da Tamirane önünde mülteci usulü takılmak (her ne kadar yapmamış olsak da) kesinlikle daha iyi bir tercih olabilirdi, Otto'nun müzikleri yakıyordu tam anlamıyla.
  • Konser sonrası büyük bir heyecanla "Film seyredelim" triplerine girmiş olsak da Peter Sellers'tan The Party filmini seyretmek bizi pek tatmin etmedi açıkçası. Böyle bir tercihin belirli bir sebebi olabilir elbette; hatta başka bir yer ve zamanda iyi bir tercih de olabilir ama Portecho üzerine The Party seyretmek açıkçası insanları pek açmadı.
  • Bana sun.day.sky, iki gün değil de tek gün gerçekleşse daha da güzel olacak bir festivalmiş gibi geldi, haftasonu yapılan tek günlük kaçamak havası vardı festivalin, ikinci gün gelinir mi bilmiyorum.
  • Genel olarak bakıldığında, sun.day.sky, bence İstanbul'da açık bir şekilde ihtiyaç duyulan bir etkinlik türünü hayata dökerek çok iyi bir başlangıç yapıyor. Geliştirilmeye çok açık bir festival; ama fikir çok güzel, uygulama olarak da önemli bir eksiğiyle açıkçası karşılaşmadım, şu gidişat sürdürüldüğünde kendine has takipçi kitlesine sahip hoş bir festival olacak, burası kesin.
  • Festival fotoğrafları için de Nağme Öğmen'e bir kez daha teşekkürler.

Share This
Subscribe Here

0 yorum:

 
Avaz Avaz Dergisi

izliyorlardı

Avaz Avaz Copyright © 2011 BeMagazine Blogger Template is Designed by Blogger Template
In Collaboration with fifa