10 Mart 2010 Çarşamba

Top 10: Sezen Aksu



Diyorlar ki herkes için bir Sezen Aksu vardır. Ne klişe laf... Ama listeyi fark ettim ki çok doğru bir önerme.  



Bu listeyi yapmak hiç kolay olmadı. Bildiğiniz gibi, Sezen Aksu şarkıları Türk müzik piyasasının yarısı demek neredeyse. Düşünsenize, bizim nesil Sezen Aksu’suz bir dönemi bilmiyor. Sezen Aksu eksenli müzik belirliyor Türkçe Pop Müzik kavramının tanımını. Bunun yanı sıra bu kadın yememiş içmemiş şarkı yazmış dedirtiyor insana. Neyse işte, bir şekilde ayıklamalıydım bu şarkıları ve en makul yol sözü, müziği ve söyleyeni Sezen Aksu olan şarkılardan seçtim şarkıları. Bu yüzden çok istesem de Rumeli Havası, Değer Mi?, Aşkları da Vururlar, Git, Ne Kavgam Bitti Ne Sevdam ve daha birçok parçayı es geçmek zorunda kaldım. En büyük hüznü, müziği Onna Tunç’a ait olan şarkıları elemek zorunda kaldığım şarkılar için hissettim. Çünkü naçizane fikrimce Sezen Aksu, Onna Tunç ile kendi müziğini gerçekleyebilmiş bir sanatçı.

Evet, gelelim sadede:

10. Kaybolan Yıllar

9. Kahpe Kader

8. Kusura Bakma

7. Erkek Güzeli

6. Vazgeçtim

5. Yanmışım Sönmüşüm Ben

4. Küçüğüm 

3. Güllerim Soldu

2. Masum Değiliz

1. Seni Kimler Aldı
Share This
Subscribe Here

3 yorum:

Fitah Tencur on 12/3/10 9:54 ÖS dedi ki...

Literatürde "Radyoda yine Sezen çalıyor" diye bir şarkı var mı? Var. Cidden söyleyecek bir şeye gerek yok...

samansarisi dedi ki...

"GÜLÜMSE" NEREDE LAN?

İpek Burcu Şaşmaz on 5/4/11 1:32 ÖÖ dedi ki...

Ne yazık ki Gülümse de dahil olmak üzere pek çok şarkıyı ekleyemedik çünkü bu sözü ve müziği ve yorumu Sezen Aksu'ya ait olan şarkıların Top 10'i. Gülümse'nin sözü Kemal Burkay'a, müziği Arto Tunçboyacıyan'a ait.

 
Avaz Avaz Dergisi

izliyorlardı

Avaz Avaz Copyright © 2011 BeMagazine Blogger Template is Designed by Blogger Template
In Collaboration with fifa