24 Temmuz 2009 Cuma

tell me, it's not over!



Pek ilginç, ikidir grupların albüm başlıklarının yazı başlıklarıma cuk oturduğunu fark ettim. Bu niyette değildim ama bundan sonra olabilirim, ilginç bir zevk kaynağı oldu. Gerçi, bu yazı başlığı aslında Starsailor'ın 9 Mart'ta çıkan son albümü All the Plans'den çıkan ilk single'ın adı. Ama olsun, ben Starsailor'a "Lütfen, bitmesin!" çağrımı yapmak istiyorum.


Starsailor'ın 2001 çıkışlı ilk albümü Love is Here, tüm dünyada müzik piyasasına bomba gibi düşmüştü. İngiliz müzik listelerine ikinci sıradan girmiş hatta. Bu İngilizler, bu albümde müthiş bir iş çıkarmış, kendilerine aşık etmişlerdi milleti. Bunu söylemekten utanıyorum ama şu bir gerçek ki Love is Here'ın bütün şarkılarında duygusallaşmışlığım var (gençtik, hormonlarımız haraketliydi, ne yapalım!) Ne yazık ki, ilk albümde verilen Starsailor havasının her geçen albümde daha da söndüğünü hissediyorum. Aslında Silence is Easy de büyük başarılara imza atmıştı (o da ikinci sıradaydı İngiliz listelerine ilk girdiğinde) ama bence ilk albümdeki yalınlığı ve özgünlüğü kaybolmuştu. Üçüncü albümleri On the Outside ile iyiden iyiye hüzünlenmiştim, Starsailor'ı kaybediyoruz diye. Nitekim dört yıl aradan sonra çıkan yeni albümlerine de büyük bir şüpheyle bakıyorum.


All the Plans için grubun en iyi albümü diyenleri görünce büyük bir hevesle indirdim ve dinledim albümü. Ama henüz beni saran kıvama gelen şarkıları olmadı. Çok üzülerek yaptım tüm bu olumsuz yorumları. Starsailor'ı da ilkalbümleparlayansonrasönengruplar kategorisine koymayı hiç istemiyorum oysaki.

Share This
Subscribe Here

6 yorum:

Fitah Tencur on 25/7/09 12:10 ÖÖ dedi ki...

Ben hala "love is here"'a ağlayacak gibi oluyorum ne yalan söyleyeyim..
Starsailor'ın müzik dünyasındaki yolculuğu bana da maalesef "Kral Kelebekleri"nin hayat hikayeleri gibi geliyor. Çok hüzünlü..

Yiğit Arda Türkoğlu on 25/7/09 2:40 ÖÖ dedi ki...

Love is Here'ın neredeyse bütün parçaları çok iyi. Temiz, yalın, güzel müzik yapmış adamlar.

snw on 25/7/09 2:16 ÖS dedi ki...

Yalın, temiz müziğin satabilmesi de ayrı bir mevzu bana sorarsanız. Karşısında değilim, nefret etmiyorum, aksine.

Yine de: ''Anyone Can Play Guitar''.

Yiğit Arda Türkoğlu on 25/7/09 2:54 ÖS dedi ki...

Simplicity de bir sanat naçizane fikrimce, Love is Here öyle bir albümdü.

snw on 25/7/09 3:27 ÖS dedi ki...

Öyle öyle.

Normal kabul ettiklerimizin normalliği karşısında büyülenmek benim yaptığım, başka bir şey değil.

İpek Burcu Şaşmaz on 25/7/09 5:25 ÖS dedi ki...

şöyle bir şey starsailor'ın başına gelen: evet everyone can play guitar, bu adamlar da müthiş gitar başarılarıyla çıkmadılar ön plana. basitlikle, duyguyu güzel vermeye kalktılar, ilk albümleriyle başardılar. sonra devam ettiler gitarlarını çalmaya ama olmuyor artık..

gerçi, yine de: "grow my hair, i wanna be jim morrison"

 
Avaz Avaz Dergisi

izliyorlardı

Avaz Avaz Copyright © 2011 BeMagazine Blogger Template is Designed by Blogger Template
In Collaboration with fifa