5 Haziran 2012 Salı

Madonna Demişken: Davetiye Kovalamak



Madonna konserine davetiye isteyenler 


"Gençler müziği önemsemiyor" temalı şikayetnameler birkaç yıldır Türkiye'nin konser haritasında belirmesiyle birlikte sıkça dile getirilmeye başladı. Konser biletlerinin pahalılığı, internetin müzik piyasasına dahil olması ve müzik dinlemenin "bireyselleşmesi" argümanları üzerinden ilerleyen bu şikayetnameler işin aslında böyle olmadığı düşüncesini de beraberinde getiriyor.

İnternet'in müzik piyasasına dahil olmasını bir olumsuzluk olarak görmek aslında offline çağlarda hüküm süren her kurum ve kişinin interneti bir "kontrolsüz güç" gösterme takıntısından kaynaklanıyor. İktidarı sarsılan her kurum ve kişinin; yeni düzeni eskisi kadar gerçek ya da insani olmamakla suçlamasıyla müzik dünyasına internetin kötülük getirdiği tezi arasındaki paralellik dikkat çekici.

Müziğin bireysellemesi meselesinde itiraz gerekçesi müziğin sosyal bir olgu olduğu inancından kaynaklanıyor. Bu bireyselleşmenin sorumlusu olarak da teknolojideki gelişme ve konser ücretlerinin yüksek olması gösteriliyor. Aslında bu argümanın geçersizliğini daha bu sene gerçekleşecek konserleri düşündüğümüzde dahi görmek mümkün. Evet teknoloji gelişi ve ipod artık insanların müzik "ihtiyacını" karşılar görünüyor. Ancak yine gelişen teknoloji insanlara istedikleri konserlere gitme fırsatını da sunabiliyor. Artık çeşitli markaların davetlisi ya da talihlisi olarak müzikle ilgilenen birisinin istediği konsere gitmesi çok daha rahat. Bunun en son örneklerini geçtiğimiz sene gerçekleşen büyük festivallerdeki çeşitli "sosyal medya" etkinlikleriyle gördük.

Üzerinde markanın adı yazan t-shirt, anahtarlık, cep saati, kupa, otobüs bileti (?) gibi bir yığın kullanışsız "eşantiyon" yerine artık konser bileti dağıtmanın daha makbul olmasını büyük ölçüde internete borçluyuz. Pepsi'nin yaptığı çekilişin talihlisi olarak Michael Jackson konserine bilet kazanmış olmak 90'lı yıllarda insanların anlatabileceği sıradışı bir olaydı. Bugün bu tip kampanyalara çok daha rahat ulaşabiliyoruz. Söz gelimi hali hazırda şu anda Madonna konseri için twitter'daki davetiye kampanyası: http://bit.ly/M354Ki

Bundan 5 yıl öncesine kadar büyük bir grup geldiğinde insanlar bilet ücreti ödememek adına müzik dünyasıyla bağlantısı olan arkadaşlarından "davetiye kovalarlardı". Müzik dünyasında bu güce sahip olanların artık eskisi kadar güçlü olmaması acaba insanları müziği eskisi kadar sevmemekle itham etmelerine yol açıyor olabilir mi? Acaba eskisi kadar sevilmeyen gerçekten de müzik mi yoksa müzik dünyasının güçlüleri mi?
Share This
Subscribe Here

0 yorum:

 
Avaz Avaz Dergisi

izliyorlardı

Avaz Avaz Copyright © 2011 BeMagazine Blogger Template is Designed by Blogger Template
In Collaboration with fifa