Müzik endüstrisi giderek kişiselleşirken hayranlar için açılan internet sitelerindeki iletişim adreslerinin, zamana direnen matbaa karşıtı katipler olduğunu düşünebiliriz. İletişim adresleri giderek önemini yitirirken; açılan twitter hesaplarının, facebook fan page status'lerinin tabii ki de bir anlamı olmalıydı. Endüstrinin o kadar da korkulmaması gereken çarkları bu sefer hayranların lehine işlemeye başladı. Artık bir mektup yazıp aylarca Zeki Müren'in cevap yazmasını bekleyen hayranlar yok. "Zeki Müren de bizi görecek mi?" felsefesinin altında yatan talebi karşılamak için kollar çoktan sıvandı.
Yıldız kaymalarının ve çift yumurta ikizlerinin enderliğini alt-üst eden göktaşı yağmurları ve tüp bebek teknolojisi gibi twitter ve facebook da artık kurulu düzenin stardan karşılık alma ganyanını biraz daha aşağı çekmeyi başardı. Artık daha sık ikiz bebeklerden bahsedebiliyor ve yıldız kaymasını klişe romantik filmlerde bile malzeme edinmiyorsak bu twitter ve facebook sayesindedir. Çünkü artık @hayran, meşhurun twitter sayfasından yayımlanabiliyor.
Peki "Stan'in suçu ne?". Koluna sigara ile Ebru Güneş yazanların, estetik ameliyatla kendini MJ ya da Paris Hilton yapanların gazete arka sayfalarını süslemeleri sadece bir fabrikasyon hatası mı? Yoksa gizlenen bir gerçek mi söz konusu?
Bu satırların sahibinin kanaati gizlenmese de çok fazla bilinmeyen bir gerçeğin varlığı yönünde. Stan'in derdini şarkıda Dido'dan arta kalan vakitlerde dinlediğimizde gözümüze çarpan şey harika bir bas gitar ve Slim Shady'e benzediğini fark ettikçe ona daha da yaklaşan bir Stan. Stan'in suçu farkına varmak. Kendini tanıdıkça ait olduğu yere gitmek için alfa modeline benzemeye çalışan bir beta Stan. Karşılaşacağı başarısızlığın farkına varamamak ise kaderin bir cilvesi. Slim'e "but she don't know you like i know you slim, no one does" dedirten kudret Stan'in gözlerini de kör ettiriyor. Bu durumdan Stan'in şikayetçi olduğunu söyleyemiyoruz çünkü hayat kavgası içerisinde aldığı yumrukları saymaktan ziyade savuşturmakla meşgul birisi Stan.
Stan'in sorunlu aile geçmişi ve bu dünyaya bir "white trash" olarak gelmiş olmanın acısını gidermek için bileklerini kesmesi ve rahatlaması bir gerçeği taşır. Burada yatan gerçek Stan'in dertlerinden kaçmak için gidebileceği hiçbir yerin olmaması ve böylesi bir hayata mahkum olduğu sistemin günahkarlığı. Stan'in "cause i don't really got shit else so that shit helps when i'm depressed" diyerek ve göğsüne Slim Shady dövmesi yaptırarak her şeyi bir kenara atabileceğini mi zannediyordunuz? Fazla naifsiniz.
Yazının sonuna bir sürpriz saklamak vasiyetini son dakikaya kadar açıklamayan bir zengin keyfi verir. Stan'in sürekli bir biçimde kendisini Slim Shady ile benzer bulması ve her seferinde kendisini ona benzediği için övmesinin bir de başka bir yönü var. Günümüzde çarklar tersine işlemeye başlarken bu şarkının yeniden yorumlanması gerektiği bir gerçek. Şarkının son bölümünde halkla ilişkiler çalışmasına tam gaz devam eden "and here's an autograph for your brother" Slim Shady neden şarkıda Stan için ayrı bir ses kullanma gereği duymaz? Yoksa Slim Shady aka Eminem şarkının adını Stan olarak seçerken daha fazlasını mı gözetmiştir? Belki de bütün bu olayların başından beri Slim Shady aslında Stan'e benzeyen kişidir.
Ne dersiniz, hoş olmaz mı?
1 yorum:
kafa yaptı.
Yorum Gönder