Neden Değerli?: İstanbul'un üvey evladı Asya yakasından çıkan her şey gibi; nadir ve yoğun olmaktan kaynaklanan bir değeri vardı. Radyo efsanesinin filmde temsil edilişinin yeterli olup olmadığı tartışmalarından çıkan sonuç şuydu: Temsiliyet hakları ve yeterliliği üzerine çatışılan her olgu gibi Kaybedenler Kulübü de kimlerince kutsaldı. Tüm önderini yitirmiş dinler gibi Kaybedenler Kulübü de radyo programı bittikten sonra mezheplere ayrıldı, halifeler çıkarttı ve şekilcilik tehlikesiyle karşılaştı. 2011'de "değer" kavramının neye zamirlik ettiği tartışılıyor ama Kaybedenler Kulübü "değer"in benzerlik anlamına geldiği zamanları hatırlayanlar için 2011'de de değerliydi.
Neyi Değiştirdi?: Film ticarileşmenin karşısına dikilen kalelerin de ticarileştirilebileceğini gösterdi. Kaybedenler Kulübü bir değişiklik değil bir dışavurumdu. Devrim narası değil, ruhun feryadıydı. Kaybedenler Kulübü ticarileşmeye mağlup olarak bir kere daha kaybetti.
2012'de Ne Alemde?: TOKİ, Kadıköy Rıhtım'a 40 katlı dev kibrit kutuları dikene kadar Kadıköy'ün kaybedecek zincirlerinden başka bir şeyi yok. 2012'de Kaybedenler Kulübü'nün TV'da gösterime girmesi televizyondan arındırılmış bir nesli çok etkilemeyecek gibi görünüyor.
0 yorum:
Yorum Gönder