İnternet ve değiştirdikleri artık sokaktaki adamın sohbet konusu.
Müzik endüstrisinin; yaşadığı büyük dönüşümden sonra şimdi ibre başka bir deve dönüyor: Oyun endüstrisi.
Yayınlanışı 2009 olsa da 800.000'den fazla satış ve 2.500.000'dan fazla kayıtlı oyuncuyla neredeyse tek bir kişinin elinden çıkma Minecraft, indie games kavramını geniş kitlelerin gözüne adeta soktu.
Neden değerli? : Angry Birds vb. örneklerle birlikte küçük bütçeli projelerin de büyük başarı kazanabileceğini ve oyunları değerli kılan şeyin inanılmaz grafikleri değil eğlenceli olmaları olduğunu tekrar hatırlattığı için.
Neyi değiştirdi? : Tek bir geliştiricinin 15,00 euro civarında bir fiyatla 800,000'den fazla satışa ulaşmasından bahsediyoruz. Herhangi bir dağıtımcı ya da pazarlama kampanyası olmadan. Üstelik oyun eleştirmenlerinden aldığı büyük övgüler de cabası.
Tabii ki büyük oyun şirketlerinin yok oluşunu iddia etmek saçmalık ama tıpkı Hollywood yanında filizlenen bağımsız film sektörü gibi bağımsız oyun sektörü de kendi kültürünü geniş kitlelere yaymanın ilk sinyallerini verdi.
2011'de ne alemde? : Yeri yerinden oynatsa da henüz tam sürümü yayınlanmamış bir oyundan bahsediyoruz. Şimdiden efsaneye dönüşmeye başlamış olan Markus Alexej Persson'un (daha bilinen ismiyle Notch) oyunun tam sürümünü bitirmesiyle etkisinin de biraz daha artamasını bekleyebiliriz. Eğer oyunu geliştirirken gösterdiği beceriyi proje bu seviyeye geldikten sonra da gösterebilirse bu jenerasyonu tanımlayacak az şeyden birini yaratabilir.
Oyunun fanatiklerinin yarattığı onlarca video'dan biri. Hiçbir şey olarak başladığınız oyunu ne noktaya getirebilieceğinizin en güzel örneklerinden.
1 yorum:
müzil ile süper uyumlu olmuş.
Yorum Gönder