İnsanları harekete geçirme etkisiyle orantılı olarak, kalabalıktan aldığı itici güçle hayata geçirilen projelere halihazırda alışık vaziyetteyiz. Senelerdir pek çok örneğine, başarılı ya da başarısız girişimine şahit olduğumuz bu mevzunun -ki kendisiyle içli dışlı olan insanlar tarafından "Crowd funding" olarak adlandırılıyor- farklı bir uygulamasına çok yakın zamanda pek çoğumuz şahit olduk, olmaya da devam ediyoruz.
Bir Facebook ya da Twitter hesabına sahipseniz Rock'n Coke'un çadır mevzusundan haberdar olmamanız zor. Yine de kendisini görmezden gelme başarısını göstermiş olanlar için özetlemek gerekirse, Rock'n Coke bu seneki line-up'ını festivalin web sayfasına 10.000 kişi ziyaret ettiğinde açıklamak gibi bir karar almış. Siteyi ziyaret ettiğinizde, Facebook profilinize erişim izni verirseniz, arkadaşlarınızın feed'ine Rock'n Coke'a çadır kurduğunuz bilgisi düşüyor.
Markaların viral reklam çıkarma hasretiyle yanıp tutuştuğu, işi bilenlerin "Viral olacak diye kampanya yapılmaz, ilgi çekici kampanya virale dönüşür" diye kendilerini paraladıkları şu pek kaotik ortamda, viral olma amacıyla yola çıkıp üzerine konuşma motivasyonunu sağlamayı başaran kaç kampanya olduğu da malum. İşte tam olarak konuşma motivasyonu yaratma noktasındaki başarısı ve yıllar boyu arkasında biriktirdiği kalabalığı itici güç olarak kullanma kararı dolayısıyla Rock'n Coke'un bu seneki girişimi bahsedilmeye değer. Halihazırda oldukça büyük bir güç olarak ellerinde bulunan merak unsurunu, festival öncesi dedikodularından öteye taşıyıp, arkanızdaki kalabalığı kontrol edebileceğiniz bir araca dönüştürmek ne açıdan bakarsanız bakın akıllıca bir hareket.
Bütün bunların sonucunda "Crowd'u bildik ama nerede bunun fund'ı?" sorusu olur da akıllara düşerse, bu seneki Rock'n Coke'un Facebook feed'inizdeki etkisine bir daha bakın ve 2011 yılında network'ünüzden daha değerli sahip olduğunuz ne var sorgulayın derim.
.
0 yorum:
Yorum Gönder